לשירות לקוחות| חייגו
מתאריך ה 28/03 עד לתאריך 03/04 החנות תהיה סגורה | א-ה: 11:00- 17:00 | שישי: סגור |

שמפו של בני אדם לבעלי החיים שלנו?

האם אנחנו יכולים להשתמש בשמפו של בני אדם על בעלי החיים שלנו?

שמירת רמת החומציות PH העור של הכלב שלנו.

תרחיש: הכלב או החתול שלנו צריכים אמבטיה, השעה כבר אחרי 8 בערב ואין לנו בבית שמפו המיועד לבעלי חיים.
כן, צריך להודות על האמת – השמפו שלנו אכן יעשה את העבודה וינקה כמו שצריך.
אבל…. השאלה היא האם זה טוב עבור בעל החיים שלנו ?
זה בטח נשמע לכם מסוג השאלות שהמון התנצחו עליה בכל פורום אפשרי שקיים ברשת,
אבל התשובה יכולה למעשה להיות בעלת תוצאות מרחיקות לכת.

נתחיל בהבדלים בין עור האדם לבין עור בעל החיים – 
המרכיב החשוב ביותר של העור הוא ״מעטפת החומצה״. זוהי שכבה מעט חומצית המכסה את העור, המשמשת כמחסום המגן על השכבה העליונה הנקבובית של העור – השכבה הקרנית, מפני מזהמים סביבתיים כגון חיידקים ווירוסים.
השכבה הקרנית אחראית לשמור היטב על לחות הגוף החיצוני בכך שהיא סופחת מים ולא מאפשרת לאידוי יתר להתרחש. כאשר אנחנו מתרחצים עם שמפו או סבונים למיניהם, אנחנו מסירים ושוטפים את השכבה הזאת של השמן החומצי. זו הסיבה מדוע מוצרי הטיפוח שלנו נרקחים עם לחות ‘המחליפה’ את שכבת המגן שירד בזמן הרחצה, לפחות עד שהעור יהיה מסוגל לחדש את השכבה הזו כעבור 12 שעות בערך. אם השכבה הקרנית נותרת חשופה ולא מוגנת, היא פתוחה לאירוח שורה של מיקרואורגניזמים אשר יכולות להיות מוצגות כעור יבש, קשקשי, מגורה, מתקלף או כבליטות מגרדות. בקיצור – צרות בעור.

מעטפת החומצה יכולה גם להיות מוגדרת כיתרת pH היחסית של העור. סולם pH, או ״סולם החומציות״ נע בין 0 ל – 14 בין בסיס לחומצה. רמת pH של פחות מ-6.4 נחשב כבר כחומציות גבוהה, ורמות יותר גבוהות מזה נחשבות כאלקליניטי (מידת ריכוז) גבוהה.
הטווח הנורמלי של רמות pH בעור בני האדם הינו 5.2 עד ל – 6.2, כלומר הוא נוטה להיות בצד החומצי יותר.
והשמפו ומוצרי הטיפוח האחרים לעור שלנו מותאמים במיוחד בכדי לשמור על האיזון הזה.

עכשיו ניקח את מאזן רמת החומציות היחסי לבעלי חיים, בהתאם לגזע, מין, אקלים, וגודל אנטומי של בעל החיים, רמות ה-pH נעות בין 5.5 עד ל 7.5, נוטה לבסיס מרוכז יותר.
לכן אם נשתמש על בעל החיים שלנו עם שמפו המיועד לנו, מעטפת החומצה תפגע ותיווצר סביבה שבה חיידקים, טפילים ווירוסים יכולים להשתולל.
התפשטות החיידקים יוצרת ריח לא נעים, מה שמביא את הבעלים לחשוב ששוב צריך שטיפה עם שמפו – כי הם אינם יודעים את החומר הזה שאנחנו מסבירים עליו פה, מה שהופך את הבעיה לגרועה יותר ככל שרמת מעטפת החומצה של העור / ה – pH הופך להיות פחות מאוזן.
בנוסף, כדי להחמיר את המצב – השמפו יגרום לעור להתייבש ובעל החיים יגרד את העור וייצור שריטות שבקטריות יפלשו אליהם ובכך ייווצר מעגל קסמים.

אז עם מה אנחנו יכולים לרחוץ את בעל החיים שלנו ?
בדיוק כפי שאנחנו נחפש שמפו שיעזור לנו לשמור על מאזן החומציות של הקרקפת, כך נתרכז במציאת שמפו עם מאזן חומציות מאוזנת מותאמת במיוחד עבור העור של בעל החיים:
* שמפו לבעליי חיים יהיה בדרך כלל בטווח הניטרלי שהוא בסביבות 7 pH. בעל החיים שלנו יכול להיות חסון ובריא אבל עדיין להיות רגיש בעור.
* חפשו שמפונים מותאמים לבעלי חיים המכילים מחדירי לחות טבעיים כמו ויטמין E, אלוורה, שיבולת שועל וכד’.
* נסו להתאים את המוצרים שלכם לפי סוג הפרווה, אורך הפרווה, נוטה לרגישות ועוד (כן….. יש דברים כאלו בשוק המתקדם של תחום טיפוח בעלי החיים).
* בעל החיים שלנו אמור לקבל טיפוח מפנק באופן קבוע, בין אחת לשבוע ועד אחת לשלושה שבועות/חודש …. תלוי בגזע ובסוג הפרווה.
* מוצרי טיפוח באיכויות גבוהות יותר, כמו שאנחנו ניקח לעצמנו עם חומרי גלם איכותיים.

בדקו את יחסי הדילול המצוינים על הבקבוקים:
עם יחסי דילול גבוהים של 8:1 ומעלה, מוצרי הטיפוח יכולים להחזיק עד שנה ויותר! אפילו אם נרחץ את בעל החיים שלנו אחת לשבוע!
בדרך כלל מוצרים מקצועיים (כמו אלה שאנחנו מחזיקים 🙂 ) מגיעים עם יחס ריכוז גבוה מאד.

לכן חובה לחשב בעצם את המחיר רק בהתחשב ביחס הריכוז! סתם תוית מחיר על הבקבוק לא מראה כמה חפיפות נייצר מהבקבוק. לפעמים קונים בקבוק זול יותר, מחומרים פחות איכותיים, ודילול ביחס נמוך, כי חושבים שהוא זול יותר, אבל הוא גם נגמר מהר – וצריך לקנות שוב.
ניקח ממוצע נמוך יותר של דילול ביחס של 8:1 – בקבוק בגודל ממוצע של 473 מ”ל / 16OZ – כל בקבוק ייצור לנו חומר מוכן לשימוש של 4.257 ליטר ! 
VALUE FOR MONEY ! 

זכרו תמיד: לאחר כל חפיפה עם שמפו יורד החלב הנמצא ליד כל זקיק שיער. ברגע שחלב זה יורד מעטפת השערה (הקטיקולה) נפתחת!
זה גורם לקבוצות שיער להיתפס אחת לשנייה ולמנוע את נשירת השיער המת ומשם הדרך קצרה לקשרים בשיער, יובש ועוד…
לכן, חשוב לאחר כל חפיפה להוסיף מרכך שיער המותאם לפי סוג הפרווה והגזע.
אל דאגה, מרכך השיער לא יהפוך את פרוות הפודל שלכם לחלקה ולא ״יפיל״ אותה. תפקידו של מרכך השיער הוא להחדיר לחות ובעצם להחליף את החלב ששטפנו החוצה ולסגור את מעטפת השערה, מה שיעזור לשיער מת לנשור נכון וטוב, וסגירת המעטפת תיצור לנו פרווה מבריקה ובריאה.

תודה על זמנכם, תרגישו חופשי לפנות אלינו בכל שאלה או בקשה להתאים במיוחד עבור בעל החיים שלכם וסוג הפרווה שלו את המוצרים הכי מקצועיים עבורו.

שתף עם חברים