לשירות לקוחות| חייגו
מתאריך ה 28/03 עד לתאריך 03/04 החנות תהיה סגורה | א-ה: 11:00- 17:00 | שישי: סגור |

החשיבות לרוטינת טיפוח בעלי החיים שלנו

מדוע רוטינת טיפוח בעל החיים שלנו זה דבר חשוב ?
בין אם זה כלב או חתול, הטיפוח הקבוע הוא חלק חשוב בהיגיינה, רגש ושגשוג של בעל החיים.

האין זה מרגיש נפלא ומרענן אחרי שאנחנו הולכים לספר או לאיזה פדיקור / מניקור מפנק ?
עכשיו תארו לעצמכם שלא תהיה לנו את המותרות של הבחירה של איך ומתי להתנקות !
לבעלי החיים שלנו אין את היתרון שיש לנו. כן , וודאי שהם מטפחים את עצמם עם הלשון וכפות הרגליים שלהם. אבל… ללא אגודל נגדי הם לא יכולים לתפוס את מברשת הרחצה ולשטוף את גבם ואין להם את היכולת להגיע למקומות נוספים.
הם זקוקים לטיפול ואהבה של המטפלים בהם, אנחנו !

כאשר אנחנו מקבלים גור כלבים או חתלתול חדש, הטמעת נושא הטיפוח כבר בתחילת הקשר עם בעל החיים חשובה מאוד,
בעיקר בפעולות הבסיסיות כגון רחצה והברשה, המגע המתמשך מרגיע ונותן תחושת ביטחון ומשפיע מאוד על מערכת היחסים בין המטפל לבעל החיים.
האינטראקציה המוקדמת של הטיפוח תכין אותם גם לטיפוח מקצועי של ספרים.
פעולות כמו רחצה, הברשה או גזיזת ציפורניים כבר לא יהיו פעולות חדשות ומפחידות עבורם וכך אדם זר יוכל לבצע זאת ללא התנגדות בעל החיים.

טיפוח מגיל צעיר גם מאפשר לבעל החיים להתרגל לאביזרי הטיפוח שישמשו אותנו בזמן הטיפוח:
מברשות, מגרדות, מסרקים, מספריים או מכונת תספורת יכולים להיות דבר מפחיד לגור או לחתלתול, סביר להניח שהתגובה הראשונה של בעל החיים תהיה לנשוך, לשרוט או לרשוף לעברנו או לעבר הכלים שכן בעל החיים מגונן על עצמו.
ע”י תהליך איטי של חשיפת בעל החיים לאביזרי הטיפוח ושימוש במילים מרגיעות וליטוף אנו נחשוף אותם לתהליך החדש אשר יהפוך לטיפול נמשך, קבוע ונינוח.
* פרט להוצאת הפרווה הנוטה לנשור, כלי הטיפוח גורמים לזירוז זרימת הדם ולחידוש התאים בעור.

היבט נוסף על נושא הטיפוח הינו קיצוץ הציפורניים.
אולם בפתח דבריי אני רוצה להדגיש נושא מאוד חשוב בטרם תחליטו לבצע זאת, האצבעות של בעל החיים שלנו עליהם נמצאות הציפורניים (אצל חתולים מדובר במעיין “מחסנית” ממנה נשלפות הציפורניים במקרה של סכנה או עפ”י בחירתו) מרכזות בתוכם נימי דם בתוך כל ציפורן, קיצוץ לא נכון עלול לגרום לכאב ולפציעה לא נעימה.
ההמלצה שלנו היא; אם אינכם יודעים בוודאות ובביטחון איך לבצע זאת יש להיעזר בווטרינר או בספר כלבים מקצועי !
אל תבצעו פעולה זו ללא קבלת הסבר מפורט , חיתוך עמוק מידי יגרום לנזק, יש לדעת עד איפה ניתן לגזוז. לציפורניים לא גזוזות כמו שצריך תהיה נטייה לגדול לתוך כפות הרגליים של בעל החיים ( ממש כמו ציפורן חודרנית וכואבת אצלנו בני האדם ) ואני לא חושב שיש צורך להעביר לכם את עוצמת הכאב במקרה כזה, ועל הקושי של בעל החיים ללכת עליהם.

אביזרים הכרחיים לטיפוח בסיסי : מברשת טובה ואיכותית, שמפו, מרכך וספריי הברשה / לחות לפרווה – המותאמים לפי הגזע – או – סוג הפרווה של בעל החיים זה בעצם כל הסיפור.

עצה נוספת לי אליכם, כאשר אתם מחפשים אביזרי טיפוח טובים לבעל החיים, בדיוק כפי שאתם מחפשים אוכל איכותי, רכשו מוצרים טובים ואיכותיים בדיוק כפי שאתם משקיעים ביתר המוצרים הקשורים לבעל החיים ( ווטרינר טוב ואוכל טוב )
אביזרי הטיפוח אמורים לשמש אתכם ואת בעל החיים לתקופה ארוכה ואיכותם חשובה מאוד.
מדובר בפער של כמה עשרות שקלים בודדים ולפעמים קצת יותר בין מוצר זול למוצר איכותי, כבר בהברשה הראשונה תרגישו את ההבדל. לא עוד משיכות פרווה מיותרות וכואבות במברשות ומסרקים איכותיים לעומת אחרות העלולות לגרום אי נעימות לבעל החיים שלנו.

מוצרים נוספים בעלי חשיבות גדולה מאוד הם השמפו והמרכך. השמפו והמרכך מוצרים שלעיתים אנו ממעיטים בחשיבותם , אלו מוצרים אשר ישמרו על זקיקי השיער ועל העור.
מוצר איכותי ברוב המקרים גם יהיה מרוכז יותר – משמע – לתקופה ארוכה יותר.
את ההבדלים ניתן כדוגמא: שמפו המכיל 473 מ”ל עם דילול של 8:1 (פקק של שמפו עם 8 פקקים של מים) – ניקח ממוצע נמוך, עולה 89 ש”ח. בדילול של בקבוק שלם ייווצר לנו חומר מוכן בכמות כמו של 9 בקבוקי שמפו (4.257 ליטר !) – מחיר כל בקבוק – 9.8 ש”ח. הרי לכם VALUE FOR MONEY.
בלי שום קשר למחיר, ברגע שנתאים עבורכם את מוצרי הטיפוח הנכונים לפי הגזע / סוג הפרווה ישר תרגישו ותראו את ההבדל לאחר הרחצה הראשונה, הפרווה תהיה מלאת חיות , בריאה ומבריקה !!  

(בכל מקרה חל איסור להשתמש בשמפו או במרכך אשר מתאימים לבני אדם, מדובר ברכיבים שונים וברמת PH שונה מזו של בעלי החיים, דבר שיגרום נזק בשימוש ממושך)
תוכלו לקרוא: את החשיבות בשימוש במוצרים המיועדים לבעלי חיים

לסיכום נאמר שטיפוח בעל החיים הינו צורך הכרחי בדיוק כפי שאנחנו דואגים להם למזון המתאים ביותר ( אגב עלות טיפוח הינה פחות מעשירית מעלות מזון איכותי שאנחנו רוכשים !! )
היתרונות של טיפוח נכון הינם עצומים לבעל החיים, בחיצוניות, בביטחון העצמי ובקשר האישי, השפעה תהיה גם על מרחב המחייה שלהם, על הריחות הנעימים והמרעננים וכמובן על בריאות בעל החיים והקשר בין בעל החיים לסביבה ולמשפחה .
טיפוח חיית המחמד יכולה להפוך לחוויה והרגל משפחתי ויאפשר מתן זמן איכות בין הבעלים לבעל החיים שלו על בסיס יומי.

שתף עם חברים