לשירות לקוחות| חייגו
מתאריך ה 28/03 עד לתאריך 03/04 החנות תהיה סגורה | א-ה: 11:00- 17:00 | שישי: סגור |

המברשת הטובה ביותר – המברשת של כריס כריסטנסן

המברשות של כריס כריסטנסן הן מברשות לחיות מחמד רב תכליתיות, ובעיקר, המברשת תפריד את השיער ותסיר פרווה תחתית משוחררת במינימום נזק לפרווה. נזק לפרווה נגרם כשהשערה נשברת וציפוי השערה ניזוק בעקבות טיפוח, משחק ואקלים. כמעט כל דבר גורם נזק לפרווה וכל הנזקים הקטנים מצטברים לפרווה פגומה.
אי אפשר למנוע לחלוטין נזקים לפרווה אלא להפחיתם למינימום.
הכלים, התכשירים והפרוצדורות שאנו משתמשים בהם על מנת לתחזק את פרוות בעל החיים שלנו, ואורח החיים של כלבינו- כל אלה משפיעים על הנזק המצטבר בפרווה.

המאפיין הבולט במברשות של כריס כריסטנסן הוא שכולן עשויות מפינים ההולכים ומתחדדים בהדרגה ועוברים שיוף וצחצוח מיוחד. הרבה מברשות פינים, במיוחד הזולות מביניהן מיוצרות בצורה פשוטה של חיתוך הפינים והצמדתם לרפידה. לאחר מכן את התחתית מכים בפטיש כדי להשטיחם. הליך זה משאיר את קצוות הפינים לא נעימים למגע, ושורטים את העור ואת ציפוי השערה.
כשציפוי השערה נשבר ונקרע, אותה השערה נתפסת ונצמדת לשערות השכנות וכך נוצרים קשרים ופלונטרים. בזמן ההברשה כשאנו גוררים ופורמים קשרים, אנו יוצרים עוד שיערות שבורות עם קצוות מפוצלים מה שעלול להגביר את הבעיה. השערות השבורות הנמצאות בעומק הפרווה יגרמו לתוהו ובוהו.

בלתי אפשרי לראות בעין בלבד את נזקי הפרווה. בתמונה הבאה, המוגדלת במיקרוסקופ אלקטרונים, ניתן לראות שערה פגומה. קל להבין איך שערה במצב כזה תיצמד לשערות השכנות ותיצור קשרים

הקצוות המשויפים והמצוחצחים של המברשות של כריס כריסטנסן מעוצבים במיוחד כדי לא לגרום שבירה של השיער ולכן לא סביר שיגרמו לנזק מהסוג הזה. הם לא ישברו ויקרעו את הציפוי הטבעי של השערה.
מברשת ה- “טי”  16 מ”מ היא אחת המברשות הפופולאריות ביותר, הפינים יחסית קשיחים כך שהחודים חודרים אל עומק הפרווה, ולא רק עוברים מעליה. המברשת עובדת כשילוב של בין הברשה לסירוק. המברשת מגיעה בשלושה גדלים:
* גדולה עם פינים באורך 27 מ”מ המיועדת לגזעים גדולים בעלי פרווה רכה
* גדולה עם פינים באורך 16 מ”מ לפרוות באורך בינוני ולגזעים קטנים יותר
* ומברשת ה”טי” מיני בעלת פינים באורך 16 מ”מ. בכריס כריסטנסן ייצרו את המברשת הקטנה בהמלצת ספרים מקצועיים.

אשר לפי דעתם מברשת ה 16 מ”מ היא המברשת המושלמת לתחזוקה שוטפת לכלבים מגזעים כמו הבישון פריזהמברשת המיני (בתמונה למעלה) ברוחב של 10.8 ס”מ בהשוואה למברשת הגדולה ברוחב 13 ס”מ. גם באורכה היא קצרה יותר 15.24 ס”מ בהשוואה למברשת הגדולה שאורכה כ 17.8 ס”מ.
מפאת גודלה גם משקלה קטן יותר בכ- 30 גרם. עם המברשת הקטנה קל יותר לתמרן כשעובדים על כלב קטן כמו מלטז, בישון, יורקשייר טרייר או פודל קטן.

מברשת הפינים בהשוואה למגרדת
אז מה עדיף?
מציגי הכלבים נוטים להשתמש במברשות פינים בעוד הספרים המקצועיים אוהבים להשתמש במגרדות.
מבחינת מניעת נזק לפרווה, מברשת פינים עם חודים משויפים, פחות יפגעו בציפוי השערה ולא יקרעו אותו. החודים הקטנים של המגרדת נוטים יותר לפגוע ולפגום במעטפת השערה. עם זאת את הנזק, משני סוגי המברשות, ניתן למזער ע”י ריכוך יסודי ע”י חפיפה במרכך שיער טוב לפני שמתחילים בעבודת ההברשה. מגרדות מאיכות טובה תהיה פחות אגרסיביות מהתחליפים הזולים. אם המברשת שורטת את עורך, היא תהיה גם אכזרית עבור השיער העדין.
קשה לוותר על השימוש במגרדת מכיוון שמקבלים את התוצאה הרצויה בזמן מועט יחסית. המגרדות מסירות את השיער המת בקלות ומותחות את השיער עם גימור יפהפה ונפוח. אין צורך לוותר על השימוש במגרדת, אלא להשתמש בהן בתבונה ולא באופן אוטומטי. נסו להשתמש בכלים ידידותיים יותר לפרווה ככל שניתן.

במה עדיפות המברשות של כריס כריסטנסן על פני אחרות?

חודים משויפים ומצוחצחים- יפגעו פחות בציפוי השערה הטבעי
· עיצוב בצורת T- נוח לשימוש וידידותי לפרקי היד של המשתמש
· מיוצר ע”י בעלי מלאכה גרמנים אשר מעצבים כלים הנשמרים לאורך זמן
· עשויות חומרים איכותיים ויציבים (עץ איכותי)
· מברשות ה – 16 מ”מ מתפקדות כמסרק וכמברשת, חודרים לפרווה עבותה כמו בישון פריזה אבל גם נהדר לפרווה של בירדד קולי.
· הכלבים אוהבים שלא מושכים את השיער שלהם במהלך ההברשה.
ידידותי לכלבים, למשתמש ולשיער!

שתף עם חברים